نوشته شده توسط : yadakyar

امروزه با پیشرفت صنعت الکترونیک، دستگیره الکترونیکی برای ایجاد حفاظت بهتر و بیشتر از مکانهای خصوصی و نیز ایجاد آسایش و اطمینان خاطر برای همه افراد، طراحی شده اند. دستگاه دستگیره الکترونیکی بر روی درب های ورودی نصب می شود، و در مکانهایی که نیاز به محدود کردن دسترسی و تردد افراد وجود دارد، استفاده می شود. دستگیره الکترونیکی، دارای یک میکروکنترلر و حافظه طراحی شده است، میکروکنترلر به عنوان مرکز فرماندهی می باشد و اجزایی مانند کارت ها و صفحه کلید با آن در ارتباط هستند همچنین فرمان باز و بسته شدن را صادر می کنند. حافظه این دستگاه ها برای حفظ اثر انگشتها و رمزهای تعریف شده برای ورود افراد مجاز می باشد.

اما بهتر است در هنگام خرید دستگیره الکترونیکی به چند نکته توجه کنید تا خرید بهتری را تجربه کنید

دستگیره الکترونیکی

عدم عملکرد موتوری

دستگیره های موجود در بازار به دو دسته کلی تقسیم بندی میشوند 

نوع اول دارای موتور الکتریکی می باشد که در هنگام قفل یا باز کردن درب موتور الکتریکی زبانه های قفل را حرکت میدهد و درب قفل یا باز میشود.این نوع دستگیره وابستگی زیادی به ادوات الکترونیکی دارد و همین باعث ضعف دستگیره خواهد شد زیرا علاوه بر مصرف زیاد برق،عمر باتری و موتور نیز کاهش میابد.این دستگیره ها به گونه ای هستند که اگر موتور آنها دچار هر مشکلی شوند و کار نکنند درب به هیچ صورتی قفل یا باز نمیشود و دچار مشکل میشوید .

 

نوع دوم موتوری برای حرکت قفل و زبانه ها ندارد تنها هنگام قفل یا باز نمودن درب اهرم دستگیره با قفل درگیر می شود و با چرخش اهرم دستگیره درب باز می شود پس مجددا اهرم آزاد و خلاص می شود تا مجدد رمز یا کارت وارد شود .

در این مدل دستگیره نیروی مورد نیاز برای باز یا بسته کردن درب توسط خود کاربر فراهم میشود و مصرف بسیار کمی از برق یا باتری دارد و همچنین خرابی و مشکل در این نوع دستگیره ها خیلی کمتر است .

دستگیره الکترونیکی درب

وجود کلید مکانیکی در دستگیره الکترونیکی

یکی از نکات مهم برای دستگیره الکترونیکی وجود کلید مکانیکی است. زیرا دستگیره الکترونیکی بالاخره یک قطعه الکترونیکی است و با باتری کار میکند و احتمال این وجود دارد که دچار مشکل شود و یا فرد رمز ورود را فراموش کند پس باید حالتی برای ورود اضطراری فراهم باشد تا فرد در مواقع لزوم از آن استفاده کند .به همین علت بیشتر شرکت های تولید کننده کلید مکانیکی را همراه دستگیره ارائه می کنند و اگر کلید وجود نداشته باشد ضعف بزرگی در این حوضه به حساب می آید.

امکان اتصال باتری اضطراری در دستگیره الکترونیکی

دستگیره های الکترونیکی همگی از باتری قلمی استفاده می کنند و متناسب با کارایی و تکنولوژی آن  باتری مصرف میکنند و هنگام ضعیف شدن یا تمام شدن باتری هشدار میدهد که باتری را تعویض کنید اما اگر به هر دلیلی کاربر نتوانست آن را تعویض کند ،اکثر برندهای موجود در بازار محلی را بر روی دستگیره در نظر گرفته اند که با اتصال باتری 9 ولت کتابی به آن دستگیره روشن شده و می توانید با وارد کردن رمز ورود و یا اثر انگشت درب را باز کرده و به محض ورود باتری ها را از قسمت داخلی دستگیره تعویض کنید

 

شما میتوانید با خرید این محصول از کارن از ضمانت و خدمات پس از فروش آن استفاده و از خرید خود لذت ببرید.







:: برچسب‌ها: دستگیره الکترونیکی ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 فروردين 1400 | نظرات ()